FANDOM

Leia Organa, a później Solo to córka Anakina Skywalkera i Padme Amidali, siostra Luke'a Skywalkera i żona Hana Solo. Jej matka umarła kilka minut po narodzinach. Została wychowana przez Baila Organę i jego żonę, Brehę Organę. W późniejszych czasach stała się Jedi i używała miecza z niebieskim kryształem.

Historia Edytuj

Młodość Edytuj

Leia urodziła się na Polis Massa. Poród odebrał Obi-Wan Kenobi, niestety jej matka umarła kilka chwil później z nieznanych przyczyn, zostawiają ją i Luke'a samych. Z tego okresu Leia zachowała niewiele wspomnień. Dwadzieścia trzy lata później na Endorze powiedziała Luke'owi, że jej matka umarła młodo i była bardzo piękna, ale smutna. 

Yoda i

Obi-Wan Kenobi wiedzieli, że dzieci Anakina Skywalkera będą wrażliwe na moc i postanowili za wszelką cene chronić je przed ojcem: Luke trafił do wujostwa na Tatooine, a Leia do senatora Baila Organy na Alderaan. Z tego względu Leia zyskała tytuł "podwójnej" księżniczki, gdyż jej matka była królową Naboo.

W wychowaniu Leii małżeństwu Organa, pomagała Silya Shessaun. Leia była opanowana, mądra, wrażliwa i dobra, a czasami zachowywała się jak urwis. Choć na planecie nie tolerowano broni, Leia odbyła kurs z praktycznej samoobrony.

W późniejszym dzieciństwie dorastała z różnymi arystokratycznymi dziećmi: Raal Panteer. Bawiła się też często z inną dziewczynką adoptowaną przez Organów- Winter.

Winter

była bardziej dystyngowana, lecz bardzo podobna do Lei. Dziewczyny przyjaźniły się przez wiele lat, aż w końcu Leia została wybrana na Senator. Była najmłodszą senator, gdyż miała zaledwie 18 lat.
Princess-leia-star-wars-wallpaper-32806065-fanpop-fanclubs-2560x1440

Więcej z Fandomu

Losowa wiki